1/10/10

single life

seblom ni aku penah citer kisah aku break up ngan ex-gf aku. walaupon die mintak stop kapel ngan aku, aku still hope yg die akan stick ngan aku. sampai masa, aku angkat die jadik bini. but things went another way. die x trust kat aku. so, instead, lepas aku stop kapel ngan dier, dier putuskan sme hubungan ngan aku. dah xmo layan aku dah.

so now, aku mmg betul2 single. yeah, mmg la rase frust. bile org yg kite dah syg, dah plan2 masa depan same2 ngan die seblom ni, tetibe bertukar menjadi org yg xnak kene mengena ngan kite. tp aku anggap rezeki aku untuk bersama die mmg dah setakat tu jek. rezeki pasni antara kitorg, wallahu a'lam.

tapi, bile aku pikir2kan, aku rase mcm rahmat pulak break up ni. sebab byk perkara la. aku try list dlm bentuk point supaya lebiy clear.

- aku byk save duit. seriously. duit top-up kredit la mainly. mmg byk la.
- masa aku lebih byk spend kepade perkare yg berfaedah. aku time kapel hari aku byk abis kat gf jek. chat berjam2. dating.
- mind aku dah lebih terbuka untuk memikirkan perkara yg lebih meluas. aku jadik lebih caring kepada pelbagai isu dan masalah sekeliling. time kapel dulu aku cume caring pasal gf aku jek.
- aku lebih menghargai teman-teman aku. aku jadik lebih semangat nk tny2 kabar derang sme. kalu time kapel dulu, aku lantak jek derang ngan life derang. tunggu derang tego aku br aku layan.
- aku pon jadik lebih menghargai family aku. dulu time kapel aku cume pikir nk idup berdua ngan gf aku. famili aku lantakla ape derang nk wat.
- aku dah x rase pressure yg x tentu psl. kalu seblom ni time kapel, aku mcm pressure kalu tgk achievement gf aku. aku pressure kalu tgk her male friends ade yg dah lg successful dari aku. skang aku rs boleh build up achievement aku sendiri dgn tenang.

p/s:
tp, takdela aku plan nk hidup single lame2. fitrah manusia kan, misti mau berteman Nabi s.a.w pon larang sahabat yg kate xmo kawin. nti klu da jodoh ada la.......


salam

adios

0 comments: